Werkzaamheden
Merk in Beeld helpt organisaties beter te communiceren. Of dat nu naar de eigen medewerkers is, de klanten, stakeholders of de pers. Specialismen van Merk in Beeld zijn:
Communicatiestrategie
Een reorganisatie of overname aankondigen, een project introduceren, de reputatie van uw organisatie verbeteren of omwonenden informeren over een ingrijpend project in de buurt. Allemaal voorbeelden van communicatievraagstukken die vragen om een duidelijke strategie. Merk in Beeld begint met het maken van een snelle, scherpe analyse. Lastige of confronterende vragen gaat ze daarbij niet uit de weg. Vervolgens bepaalt ze – samen met de organisatie en belangrijke stakeholders – wat de beste oplossingen zijn. Dit levert een strategie op in korte en krachtige taal. Soms is één A4 al voldoende.
Communicatie bij veranderingen
Of het nu gaat om een verandering van bedrijfsstrategie, een overname of een reorganisatie, goede interne communicatie draagt in grote mate bij aan het slagen ervan. Maar het blijkt in de praktijk een lastige opdracht. Veel organisaties kiezen voor vertrouwde middelen als intranet, nieuwsbrieven en presentaties van de directie. Prima voor het informeren over de plannen, maar voor het ervaren van de noodzaak, het verhogen van betrokkenheid en het in beweging zetten van medewerkers is meer nodig. Interactie, workshops en coaching bijvoorbeeld. Vanuit haar jarenlange ervaring met verander-trajecten stelt Merk in Beeld kritische vragen en biedt tegelijkertijd concrete oplossingen.
Interim communicatiemanagement
U zoekt een tijdelijke communicatiemanager? Dan bent u bij Renate Leyten van Merk in Beeld aan het juiste adres. Op een prettige en duidelijke manier coacht zij haar medewerkers en zorgt ze ervoor dat de afdeling resultaat boekt, een strategische sparringpartner is en een goede reputatie heeft binnen de organisatie.
Crisiscommunicatie
Een crisissituatie, het kan de beste overkomen. U bent ineens trending topic, journalisten staan op de stoep en uw klanten staan op het punt het vertrouwen te verliezen. Dan is het handig als een ervaren adviseur u snel te hulp schiet. Het is zaak om snel uitleg te geven en de regie zoveel mogelijk in handen te krijgen en te houden. Merk in Beeld gaat hier direct mee aan de slag en behoudt het overzicht en de rust.
Communicatiecoach of sparringpartner
Merk in Beeld komt ze regelmatig tegen: de communicatie éénpitters. Het zijn de duizendpoten die in hun eentje de communicatie draaiende houden. Herken jij je hierin en heb je behoefte om af en toe te sparren over een aanpak of adviesgesprek? Informeer dan naar het coachingsabonnement van Merk in Beeld.